Electronic Theses and Dissertation
Universitas Syiah Kuala
THESES
CORRELATION BETWEEN TPACK AND CONATION OF CERTIFIED BIOLOGY TEACHERS IN STATE HIGH SCHOOLS IN BANDA ACEH
Pengarang
Risma Rahmawati Fhonna - Personal Name;
Dosen Pembimbing
Andi Ulfa Tenri Pada - 198304212008122003 - Dosen Pembimbing I
Cut Nurmaliah - 196103171986032001 - Dosen Pembimbing II
Safrida - 198008052005012003 - Penguji
Ismul Huda - 196810281994031004 - Penguji
Nomor Pokok Mahasiswa
2106203010001
Fakultas & Prodi
Fakultas KIP / Pendidikan Biologi (S2) / PDDIKTI : 84105
Subject
Kata Kunci
Penerbit
Banda Aceh : Fakultas KIP Magister Pendidikan Biologi., 2024
Bahasa
No Classification
-
Literature Searching Service
Hard copy atau foto copy dari buku ini dapat diberikan dengan syarat ketentuan berlaku, jika berminat, silahkan hubungi via telegram (Chat Services LSS)
Risma Rahmawati Fhonna. (2024). Korelasi Antara Tpack dan Konasi Guru Biologi Yang Sudah Sertifikasi pada SMA Negeri di Banda Aceh. [Tesis. Universitas Syiah Kuala]. Dibawah bimbingan Dr. Andi Ulfa Tenri Pada, M.Pd., dan Dr. Cut Nurmaliah, M.Pd.
Kemampuan dalam penerapan TPACK akan memudahkan guru dalam mengajarkan materi kepada peserta didik. Kemampuan TPACK guru tentunya berbeda-beda, salah satu faktor yang mempengaruhi guru yaitu adanya konasi. Konasi ini berperan penting dalam TPACK, dengan adanya konasi yang dimiliki oleh seorang guru maka TPACK dapat berjalan dengan baik. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan antara TPACK dan konasi guru Biologi yang telah sertifikasi yang ada di SMA Negeri di Banda Aceh. Pendekatan yang digunakan dalam penelitian ini yaitu dengan menggunakan pendekatan kuantitatif sedangkan jenis penelitiannya yaitu penelitian korelasional. Subjek yang digunakan dalam penelitian ini yaitu seluruh guru Biologi yang sudah sertifikasi pada jenjang SMA yang berada di Banda Aceh. Teknik analisis data yang digunakan dalam penelitian ini yaitu menggunakan data kualitatif dan data kuantitatif. Dalam penelitian ini data kualitatif diperoleh dari hasil wawancara dan hasil observasi. Sedangkan data kuantitatif diperoleh dari hasil anget yang telah diisi oleh responden yang kemudian dilakukan analisis data dengan menggunakan SPSS. Hasil penelitian menunjukkan bahwa nilai r hitung untuk hubungan TPACK dan konasi adalah sebesar 0,538 > r tabel 0,316, maka dapat disimpulkan bahwa terdapat hubungan dengan kategori sedang antara variabel TPACK dan variabel konasi. Karena r hitung dalam analisis ini bernilai positif maka artinya hubungan antara kedua variabel tersebut bersifat positif.
Kata Kunci: TPACK, Konasi, Sertifikasi Guru
Risma Rahmawati Fhonna. (2024). Correlation Between Tpack And Conation Of Certified Biology Teachers In State High Schools In Banda Aceh. [Tesis. Universitas Syiah Kuala]. Under direction of Dr. Andi Ulfa Tenri Pada, M.Pd., and Dr. Cut Nurmaliah, M.Pd. The ability to apply TPACK will make it easier for teachers to teach material to students. Teacher’s TPACK abilities certainly vary, one of the factors that influences teachers is the presence of conation. This conation plays an important role in TPACK, with the conation that a teacher has then TPACK can run well. This research aims to determine the relationship between TPACK and certification of certified Biology teachers at State High Schools in Banda Aceh.The approach used in this research is to use a quantitative approach while the type of research is correlational research. The subjects used in this research were all Biology teachers who had been certified at the high school level in Banda Aceh. The data analysis technique used in this research is qualitative data and quantitative data. In this research, qualitative data was obtained from interviews and observations. Meanwhile, quantitative data was obtained from the results of the questionnaire which had been filled in by respondents and then analyzed the data using SPSS. The results of the research show that the calculated r value for the relationship between TPACK and conation is 0.538 > r table 0.316, so it can be concluded that there is a medium category relationship between the TPACK variable and the conation variable. Because the calculated r in this analysis is positive, it means that the relationship between the two variables is positive. Keywords:TPACK; Conation; Teacher Certification
AN ANALYSIS OF TEACHERS’ CLASSROOM MANAGEMENT IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING (A SURVEY AT JUNIOR HIGH SCHOOLS IN BANDA ACEH) (RABITAH, 2020)
INVESTIGATING ALUMNI’S PERCEPTIONS TOWARD ENGLISH TEACHERS’ STRATEGIES, PERSONAL COMPETENCES, AND SCHOOLS’ FACILITIES AT STATE SENIOR HIGH SCHOOLS IN SOUTH ACEH (Nurul Fajriah, 2018)
TEACHERS’ IMPLEMENTATION OF SCIENTIFIC APPROACH IN TEACHING ENGLISH FOR SENIOR HIGH SCHOOL STUDENTS (A CASE STUDY AT STATE SENIOR HIGH SCHOOLS IN LHOKSEUMAWE) (HALAWATIL IMAN, 2021)
ENGLISH TEACHERS’ PERCEPTIONS AND OBSTACLES ON THE IMPLEMENTATION OF ICT IN ELT CLASSROOM (A SURVEY IN PUBLIC SENIOR HIGH SCHOOLS ON TEACHERS IN BANDA ACEH) (Rena Juliana, 2017)
METHODS APPLIED BY THE TEACHERS IN TEACHING SPEAKING FOR GRADE XII OF SENIOR HIGH SCHOOL STUDENTS (A QUALITATIVE STUDY AT SMAN 2 BANDA ACEH) (FRILLA GEUBRINA DJUFRI, 2014)