Electronic Theses and Dissertation
Universitas Syiah Kuala
SKRIPSI
MISCUE ANALYSIS OF EFL STUDENTS IN READING ALOUD (A QUALITATIVE STUDY OF 11TH GRADE STUDENTS OF BABUN NAJAH ISLAMIC BOARDING SCHOOL)
Pengarang
MUHAMMAD FARIS RIDHATILLAH - Personal Name;
Dosen Pembimbing
Yunisrina Qismullah Yusuf - 198006172002122003 - Dosen Pembimbing I
Dohra Fitrisia - 197908022008122001 - Dosen Pembimbing II
Tgk. Maya Silviyanti - 198005152006042001 - Penguji
Nurul Inayah - 198610032014042001 - Penguji
Nomor Pokok Mahasiswa
2006102020068
Fakultas & Prodi
Fakultas KIP / Pendidikan Bahasa Inggris (S1) / PDDIKTI : 88203
Subject
Kata Kunci
Penerbit
Banda Aceh : Fakultas KIP Pendidikan Bahasa Inggris., 2024
Bahasa
No Classification
-
Literature Searching Service
Hard copy atau foto copy dari buku ini dapat diberikan dengan syarat ketentuan berlaku, jika berminat, silahkan hubungi via telegram (Chat Services LSS)
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui kesalahan yang sering dilakukan oleh pembaca yang baik dan pembaca yang kurang baik. Penelitian ini terbatas pada enam siswa kelas 11 di Pondok Pesantren Babun Najah dengan menggunakan metode purposive sampling. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif deskriptif dan kerangka analisis miscue dari Argyle (1989) dan Mahmud dan Gopal (2018). Temuan menunjukkan bahwa kesalahan substitution paling banyak terjadi dengan 340 atau 63% dari total kejadian. Kemudian diikuti oleh hesitation dengan 82 atau 15%. Selanjutnya, repetition dengan 58 atau 11%. Kemudian, correction dengan 41 atau 8%. Setelah itu, insertion dengan 17 atau 3%. Terakhir, omission dengan 2 atau 0%. Kesimpulannya, keenam jenis kesalahan berbahasa ditemukan dalam penelitian ini. Akhirnya, penelitian ini akan berguna sebagai referensi strategi pengajaran alternatif untuk pembelajaran bahasa Inggris, khususnya dalam mata kuliah reading.
Kata Kunci: Miscue Analysis, Reading Aloud, EFL Students
The purpose of this study is to determine the miscue that was frequently produced among good readers and poor readers. This research was limited to six students of 11th grade students in Babun Najah Islamic Boarding School using the purposive sampling method. This research applied the descriptive qualitative method and the framework of miscue analysis from Argyle (1989) and Mahmud and Gopal (2018). The findings revealed that the most substitution miscues with 340 or 63% of total occurrences. Then it followed Hesitation with 82 or 15%. Next, Repetition with 58 or 11%. Then, Correction with 41 or 8%. After that, Insertion with 17 or 3%. Lastly, Omission with 2 or 0%. To conclude, all six kinds of miscue were found in this research. Finally, this research will be useful as a reference for an alternative teaching strategy for English learning, especially in the course of reading. Keywords: Miscue Analysis, Reading Aloud, EFL Students
A COMPARATIVE STUDY ON LISTENING ABILITY BETWEEN BOARDING AND NON-BOARDING SCHOOL STUDENT (A CASE STUDY AT SMA 1 PEUKAN BADA AND AL-MANAR ISLAMIC BOARDING SCHOOL) (Zulfahmi Rizki, 2018)
INVESTIGATING ENGLISH SPEAKING SKILL PROBLEMS ENCOUNTERED BY STUDENTS OF BABUN NAJAH ISLAMIC MODERN BOARDING SCHOOL (A DESCRIPTIVE QUALITATIVE STUDY AT SENIOR BABUN NAJAH ISLAMIC MODERN BOARDING SCHOOL) (Misna Amelia, 2017)
THE STUDENTS' PERFORMANCE IN READING COMPREHENSION SKILL (A COMPARATIVE STUDY BETWEEN GENERAL PUBLIC AND PRIVATE ISLAMIC BOARDING SENIOR HIGH SCHOOL STUDENTS ON THE SECOND GRADE IN BANDA ACEH) (Fenny Wiska, 2021)
COMMUNICATION STRATEGIES USED BY ISLAMIC BOARDING SCHOOL EFL STUDENTS IN SMALL GROUP DISCUSSION (A QUALITATIVE STUDY IN RUHUL ISLAM ANAK BANGSA ISLAMIC BOARDING SCHOOL) (MUTIA WAHDINI, 2019)
THE USE OF READING ALOUD IN TEACHING READING COMPREHENSION (AN EXPERIMENTAL STUDY AT SECOND GRADE OF SMP NEGERI 8 BANDA ACEH) (Anum Sahara, 2018)