Electronic Theses and Dissertation
Universitas Syiah Kuala
SKRIPSI
THE EXPERIENCES OF ENGLISH DEPARTMENT STUDENTS USING ZOOM MEETING AS A DISTANCE LEARNING MEDIUM
Pengarang
TIARA CHAIRANI - Personal Name;
Dosen Pembimbing
Siti Sarah Fitriani - 198108242008122001 - Dosen Pembimbing I
Nira Erdiana - 198403022015042003 - Dosen Pembimbing I
Nomor Pokok Mahasiswa
1906102020059
Fakultas & Prodi
Fakultas KIP / Pendidikan Bahasa Inggris (S1) / PDDIKTI : 88203
Subject
Kata Kunci
Penerbit
Banda Aceh : Fakultas KIP Bahasa Inggris., 2023
Bahasa
No Classification
-
Literature Searching Service
Hard copy atau foto copy dari buku ini dapat diberikan dengan syarat ketentuan berlaku, jika berminat, silahkan hubungi via telegram (Chat Services LSS)
Zoom adalah salah satu program pembelajaran sinkron sebagai platform bagi setiap individu untuk berinteraksi dalam jarak jauh yang mencakup berbagi video dan layar selama empat puluh lima menit dan waktu tak terbatas jika berbayar. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengalaman Mahasiswa Jurusan Bahasa Inggris menggunakan zoom meeting sebagai media pembelajaran. Metode penelitian yang digunakan adalah metode kualitatif. Instrumen yang digunakan untuk memperoleh data adalah wawancara terhadap 15 mahasiswa Jurusan Bahasa Inggris tahun akademik 2019. Hasil penelitian menunjukkan bahwa penggunaan Zoom meeting sebagai media pembelajaran jarak jauh memiliki kelebihan dan kekurangan. Keunggulan utamanya adalah lebih fleksibel karena proses pembelajaran bisa dilakukan dimana saja. Di sisi lain, kelemahannya seringkali terhambat oleh koneksi internet. Kesimpulannya, penggunaan rapat Zoom bermanfaat. Siswa dapat beradaptasi dengan teknologi untuk memfasilitasi pembelajaran jarak jauh kapan saja dan di mana saja.
Zoom is one of the synchronous learning programs as a platform for each individual to interact in distance that includes video and screen sharing for forty-five minutes and unlimited time if paid. This study aims to find out the experiences of English Department Students using zoom meeting as a learning medium. The research method used is qualitative method. The instrument that is used to gain the data is interview 15 students of English Department in academic year 2019. The results show that using Zoom meetings as a distance learning medium has advantages and disadvantages. The main advantage is more flexible because the learning process can be done anywhere. On the other hand, the disadvantage is often hampered by the internet connection. In conclusion, the use of Zoom meetings is beneficial. Students can adapt to technology to facilitate distance learning anytime and anywhere.
THE MOTIVATION OF ENGLISH DEPARTMENT STUDENTS IN LEARNING ENGLISH (Agi Saputra, 2019)
THE INFLUENCE OF TEACHER TOWARD STUDENTS’ MOTIVATION IN LEARNING ENGLISH (A SURVEY RESEARCH AT SMAN 9 BANDA ACEH) (Marzatillah, 2014)
FACTORS WHICH MOTIVATE SMA STUDENTS TO ENTER FKIP ENGLISH DEPARTMENT SYIAH KUALA UNIVERSITY {A CASE STUDY AT SMA NIO FAJAR HARAPAN BANDA ACEH) (Mawardi, 2021)
THE STRATEGIES USED BY ENGLISH DEPARTMENT STUDENTS IN GIVING AND RECEIVING COMPLIMENT (ZATULHIMMI, 2022)
THE EFFECTS OF MOTIVATION OF SMA NEGERI 1 BANDA ACEH STUDENTS IN LEARNING ENGLISH (Cut Irda Lizma, 2019)